TV LED di Malaysia Sebenarnya TV LCD - Bab 1



Assalamualaikum WBT and very good afternoon all readers!

Firstly, thank you because landing to my blog now and sorry for my english! hehe~.. actually, mostly today is english day. So, that's why i'm typed it in english :-) ...... BUT only first paraghraph only, okay.... keke~

DAh lah tu........ aku nak masuk cerita taju aku hari ini, hehe~... dan ini adalah fakta! (kalau silap tolong beritahu aku okey!).

Pada hari-hari yang lepas, berlaku satu kes berkenaan dengan pembelian TV LED dan telah dibawa ke Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia untuk menuntut hak pembeli itu daripada syarikat yang menjual. Seorang saksi daripada pembuat tv dipanggil untuk memberi kenyataan. Beliau adalah Pengurus Kanan Kejuruteraan dan Servis, Toshiba Sales & Services Sdn. Bhd., Liew Ah Yoong, berkata -

"Saya sendiri tidak tahu bagaimana rupa televisyen LED kerana tidak pernah melihatnya,"


Sebelum itu beliau menyatakan bahawa tv-tv LED di Malaysia merupakan TV LCD yang menggunakan teknologi cahaya-belakang (backlight) LED agar memberi paparan pada skrin lebih jelas berbanding dengan teknologi LCD sebelumnya.

Daripada hasil pelayaran aku ke beberapa laman web syarikat-syarikat penjual tv ini, masih ada yang memaparkan tv LCD dengan teknologi backlight LED sebagai TV LED. Walhal ianya tv LCD lagi...kan??. Jadi, jangan lupa entri seterusnya....sampai di sini dahulu okey..


Comments

Popular Posts