[TIPS] Pemanduan Jarak Jauh

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia!!!

Hari ini hari selasa bukan? yang bekerja macam mana??? jalan raya anda lalu adakah sesak luar biasa??? dan bagi yang belajar, apakah minda anda sudah 'sesak' juga??? keke~..

Sebelum itu, aku nak ucapkan SELAMAT BERJAYA MENJAWAB SOALAN kepada semua murid² tahun 6 di sekolah² dalam Malaysia kerana hari ini merupakan hari PERTAMA menduduki Ujian Penilaian Sekolah Renda - UPSR.



dan sebelum aku memberi Tips hari ini, aku nak cerita sikit pasala jalan raya yang aku lalui pada hari ini.... ceritanya................................. LEBIH SESAK DARI SESAK LUAR BIASA!! gitulah ceritanya ... hoho~ .. ada lori kontena besar kemalangan menyebabkan kontena yang dibawa jatuh dan pecah di atas jalan raya ... macam mana boleh kemalangan??? wallahualam.... nanti ada wartawan akan sampai kan :-). Kat mana berlakunya kemalangan ini??? di lebuhraya PLUS sebelum persimpangan Hospital Sungai Buloh!

BAIKLAH .....

Sekarang aku sampaikan TIPS - PEMANDUAN JARAK JAUH




Tidak kiralah anda memandu kereta kecik atau lori besar!..... apa yang penting adalah

  1. Dapatkan rehat secukupnya! ... kalau anda tak cukup rehat akan menyebabkan anda mengantuk dan kurang tumpuan kepada pemanduan..... betul tak?
  2. Pastikan keadaan kenderaan semuanya baik ... pun perlu diambil kira kerana jika tidak berada dalam keadaan yang baik BOLEH menjadi punca kepada perkara tidak dikehendaki ... bukan??
  3. NIAT ... ini yang paling penting sekali, kalau boleh kita amalkan selalu. Apakah niatnya??? NIAT KERANA ALLAH SWT ... kan? kerana-Nya kira selamat pergi dan selamat sampai ... kan??

Maka itulah tips pada har ini :-P 

Comments

Popular Posts