Aku, Diet dan . . .


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!!!

Baiklah! eden nak koba kat sini ... eden kan menjalani 'terapi kabo' :-) ... apo ko bonda tu jang?! itulah yang eden nak koba kek sini!...

Terapi Kabo adalah nama dari Terapi Karbohidrat yang disingkatkan, bahasa paling mudah ekau paham ialoh ekau jangan makan NASI ... ekau paham tak jang?! haha~ ...




Sebona-nya eden yang namakan Terapi Kabo ni hah~ ... kalo ikut sojarah, namo terapi ini adolah Diet Atkins ... itulah namo sebona-nya!!! program diet ni dicipta oleh Dr. Atkins yang merupokan seorang pakar diet pado zaman beliou dolu. Dio cipta diet cara mudah iaitu tidak mengambil makanan yang mengandungi kabohidrat tinggi seperti nasi!!!....

Namun, orang Malaysia ni dah sebati dengan nasi. Ada yang tak boleh tidak makan nasi setiap hari dan macam-macam lagi. Jadi, kalau ekau nak buek program ni ekau pikir la berjuto-juto kali jang... bukan sonang nak buat program ini!!!

TETAPI eden nak cubo juga sebab borat edan naik mendadak jang!!! dolu masa den umor 25 tahun berat den cumo 58KG!!!! .... sokarang berat den 78KG jang!!! .... muakakaka~ padan muko ekau kan!!! ....

Maka program ini adalah salah satu AZAM den untok 2013 ni hah~...... berjaya kah aku??? 1 Ramadhan den koba lagi ya keputusannya :-)

Comments